De laatste nachtbus - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Myrle Swart - WaarBenJij.nu De laatste nachtbus - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Myrle Swart - WaarBenJij.nu

De laatste nachtbus

Blijf op de hoogte en volg Myrle

31 Juli 2016 | Vietnam, Hanoi

Een paar dagen geleden ben ik in Hue geweest: een oude hoofdstad van Vietnam. Daar is nog een oude citadel te bezoeken waarbinnen verschillende paleizen, tempels en zelfs een 'verboden stad' zich bevinden. Erg mooi, erg groot en vooral ook erg warm! Denk dat ik in mijn leven nog nooit zoveel gezweet heb als daar! Maar check de foto's!

Diezelfde avond ben ik met de nacht bus (de laatste! Want de lange afstanden zitten erop) naar Hanoi gegaan. S ochtends vroeg aangekomen, ben ik om 10:15u meegegaan met de walking tour die het hostel iedere dag aanbiedt. In behoorlijk hoog tempo zijn we Door en rondom de oude stad van Hanoi gelopen: een tempel, een kerk, een standbeeld van een oude heerser, van alles hebben we gezien. Ook hebben we egg Coffee gedronken: zwarte koffie met daarop een laagje met gecondenseerde melk (dat gooien ze hier in de koffie bij wijze van koffiemelk) geklopt rauw ei erop. Heel bijzonder, het ei proef je gelukkig niet haha.

Ook zijn we nog de typisch Aziatische overdekte markt in geweest (deze met roltrap en al): honderden inimini kleine winkeltjes vol met alles wat je kunt verzinnen qua kleding en andere spullen. Daarna nog over de foodmarket en Door het straatje met alle eetstalletjes en toen hebben we de tour afgesloten met een ijsthee in het hostel.

S middags zelf rondgelopen en na een uur gratis bier (zelf gebrouwen vrij slap en vooral normaal gesproken al heel goedkoop bier), dat doen ze iedere avond hier in het hostel, met een groep naar de night market geweest.

Vandaag be n ik de ultieme toerist uit gaan hangen en heb wat sights bezocht. Onderweg kwam ik meiden uit het hostel tegen dus samen hebben we het gevangenismuseum bezocht. Erg indrukwekkend om levensgrote poppen in die cellen te zien. De middag heb ik afgesloten Door nogmaals afscheid te nemen van de Nederlandse meisjes van mijn mijn eerste avond. Zij hebben vietnam op een ander tempo gedaan en vertrekken dus een week eerder dus ik had niet verwacht hen nog te zien. Superleuk!

Morgen ga ik voor 2 dagen en een nacht met een groep uit het hostel op tour naar halong bay: bootje varen, klifspringen, zwemmen, kajakken en s avond bbq en bier. Ben benieuwd. Een van de foto's hieronder geeft een indicatie. We slapen onder het blauwe dakje tussen de bomen ♡

  • 31 Juli 2016 - 21:56

    Mieke:

    Mooie foto's Myrle, zijn een beetje lastig te bekijken voor mij. Krijg ze niet gekeerd en op min hoofd gaan staan om te kijken is een beetje lastig.
    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Myrle

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 52465

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vietnam!

24 Augustus 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: