cowgirls don't cry - Reisverslag uit Peking, China van Myrle Swart - WaarBenJij.nu cowgirls don't cry - Reisverslag uit Peking, China van Myrle Swart - WaarBenJij.nu

cowgirls don't cry

Door: Myrle

Blijf op de hoogte en volg Myrle

29 Maart 2009 | China, Peking

Wat 'n week, wat 'n week!

De laatste dagen was ik aan het denken: er mag wel weer eens een kaartje komen, ik heb nog genoeg ruimte om die op te hangen. En ik dacht: mmm, heb al zoveel boeken verzameld, hoe ga ik die thuis krijgen? Opsturen maar, da's het goedkoopst. (een extra kilo mee met het vliegtuig kost namelijk zo'n 30 euro!) Gaat op een gegeven moment op dinsdagochtend de bel, maar ik hoorde niks door de telefoon, zo'n ding wat je hebt om te luisteren wie er beneden voor je opendoet. Dus maar opengedaan, staat er een postbode met een pakket. Ik getekend, want dat maakt niet uit wie dat doet. Nog aan Adriane gevraagd: verwacht jij een pakje? Nee, ik ook niet. Zal het wel voor Tom zijn. Keek ik op de doos: voor mij! Jeeeeeeeeeee!!

Dan ben ik snel vergeten dat ik eigenlijk zou moeten studeren hoor, haha! De inhoud: 4 boeken(!!), 3 tijdschriften, ontbijtkoek, sultana's en stroopwafels. Met een tijdschrift en een stroopwafel is de dag goed door te komen :D. Weinig meer gestudeerd dus... En later heb ik m'n Thaise language partner kennis laten maken met de Nederlandse stroopwafels, was wel een succes. De stroopwafels waren überhaupt wel een succes, heb er heel wat buitenlanders en Nederlanders blij mee gemaakt :D. Reactie van Duitse Sandra: I miss good food! Maar het leukste was wel Efua: een Ghanese die in China enorm van de Nederlandse stroopwafels zat te genieten. Die kende ze vorig jaar al door de pakketjes van Laura, mijn jaargenootje en haar kamergenootje. Ik had eigenlijk een fototoestel moeten hebben!

Ik heb sowieso veel contact gehad met Nederland deze week. Ik moest natuurlijk Danny en Angela even bedanken voor het pakketje en dacht toen: ach wat, dan bel ik gelijk even verder dus ik heb ook Carolijn en Marcel even gesproken, heel leuk. En zaterdags kwamen ome Jos en Miranda bij pap en mam langs dus die heb ik ook nog even gesproken. Dan zeg ik dat ik niet in Nederland wil blijven hangen :S. Maar dit is wel heel erg leuk...

Al die contacten en de bevestiging dat ik hier toch wel goed bezig ben, dat ontroert me dus het was ook wel een week van om alles en niks huilen. Maar nadat ik het nummer “cowgirls don't cry” van Brooks en Dunn en Reba gehoord had, en daar om gehuild had, besloot ik: dat wordt mijn motto. Ik ben wel geen cowgirl, maar het is wel een goede les.

Dus sinds gisteren ben ik helemaal blij, realiseer me weer keer op keer dat ik zo ontzettend blij ben dat ik er toch voor gekozen heb om naar China te gaan. Ik denk de laatste tijd wel eens: als ik het over zou kunnen doen, zou ik het dan anders gedaan hebben? Nee, ik had het niet anders gekund. Het is goed zo. Ik zit op een bepaalde manier in elkaar en daar moet ik mee zien te dealen, moet wat meer proberen de mindere dingen om te buigen naar goeie dingen, en ik zou wat blijer kunnen zijn over de goeie dingen! Dus doe mijn best... Jullie kennen me straks niet meer terug :D

Verder deze week niet veel bijzonders, donderdag met Sandra bij “the Bridge”gebruncht en gestudeerd, we moeten namelijk een presentatie houden a.s. Woensdag bij spreken en verstaan, en vrijdagavond met Jhoanna gegeten en nog even gezellig zitten kletsen. Veel gelezen natuurlijk, het ging wel niet zo snel als de vorige keer, maar “Nachttrein naar Lissabon” is uit, en de twee kleine boekjes, de geschenken van de boekenweek, zijn ook uit. Nog een te gaan, maar ik moet eerst even zwaar aan de studie aangezien ik volgende week weer op reis ga. Vanavond kan ik mijn treinkaartje kopen naar de zon!

Oh ja en ik heb weer een vakantiebestemming gevonden: Nashville, Tennessee. Ik wil samen met pap (en mam natuurlijk ook als ze mee wil) naar het CMA fest, een enorm vierdaags countryfestival daar. Pap reageerde niet superenthousiast, op zijn papa's, maar kwam vervolgens wel met van: ja maar dan moeten we ook naar Austin, Texas voor die muziekstijl en naar New Orleans voor die muziekstijl. Dus er zit een grote muziekreis in het vat, en wat in het vat zit, verzuurt niet! Dat moet ook niet, want ik wilde eigenlijk de zomer van 2010 naar Rome voor twee maanden, dus misschien wordt het wel 2011 voordat we gaan, ik heb er zin in!!

Xx Myrle

  • 29 Maart 2009 - 08:25

    Myrle:

    PS: geen foto's deze keer mam, maar ik beloof je: dat maak ik goed nadat ik naar het zuiden ben geweest, want daar zal ik me wel gek fotograferen, het is daar zo ontzettend mooi!

  • 30 Maart 2009 - 10:08

    Wenneke:

    Hey lieve meid,
    Ik blijf je avonturen volgen hoor, vanuit het verre België. Hopelijk gaat alles goed met je, maar zo te lezen amuseer je je geweldig. Hopelijk zie ik je eind deze zomer weer eens ...
    Dikke kus van iedereen hier! Wen, JL, Renske en de kleine Max

  • 30 Maart 2009 - 14:01

    Lilian:

    Veel plezier volgende week.
    Liefs, Lilian

  • 03 April 2009 - 10:03

    Jordi Meegdes:

    grootse (reis)plannen voor de toekomst zie ik! Nu ik dit gelezen heb, krijg ik ineens ook hele erge zin in stroopwafels. Denk alleen niet dat ze die in Shanghai verkopen :s Veel plezier in de zon, ik mis hem nu al, Hong Kong was toch wel wat warmer :d

    gr. Jordi

  • 07 April 2009 - 07:52

    Paul:

    Hoi Myrle,
    Ik dacht ik zal je even feliciteren met je vader vandaag.
    Ook altijd goed om je berichtjes en verhaaltjes te lezen. En zoals je zelf al schrijft: een goede keuze om naar china te gaan, wat jij daar leert in een jaar daar doen wij veeeeel langer over.
    groetjes paul, en geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrle

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 52484

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vietnam!

24 Augustus 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: