I just wanna live when I'm alive - Reisverslag uit Peking, China van Myrle Swart - WaarBenJij.nu I just wanna live when I'm alive - Reisverslag uit Peking, China van Myrle Swart - WaarBenJij.nu

I just wanna live when I'm alive

Door: Myrle

Blijf op de hoogte en volg Myrle

27 April 2009 | China, Peking

Het was een bijzondere week. Maandag en dinsdag heb ik onwijs veel geslapen. Ik was zo moe dat ik maandagmiddag mijn les geskipt heb en de rest van de dag op bed gelegen heb. En dinsdag was het nog niet veel beter dus het enige wat ik op mijn hele vrije dag gedaan heb aan de studie is mijn presentatie voor woensdag voor klassiek chinees voorbereid. Clare had s maandags gebeld of ik zin had om dinsdag mee te gaan eten, maar dat heb ik maar afgeslagen, ik voelde me daar niet echt toe in staat. Was wel lekker ff een paar dagen slapen, maar dat word je toch ook wel beu.

Woensdag tot en met vrijdag heb ik daarentegen wel heel veel gedaan. Donderdag was Katya's verjaardag en die hebben we woensdagnacht gevierd. Sandra (Katya's kamergenoot) had het idee opgevat om om twaalf uur 's nachts dus bij het begin van haar verjaardag de taart en de cadeaus te geven. Eigenlijk wilden we dat op hun kamer doen, maar in gebouw negen mag na 11 uur ofzo niemand meer naar binnen. Dus dat ging niet. Toen wilden we bij het meertje op de campus gaan zitten, maar die dag was het niet al te warm. Thomas (vriendje van Katya) moest haar meenemen naar het meer onder het mom van: ik wil met je alleen zijn om twaalf uur. En wij zouden dan later komen. Maar ze waren weggegaan omdat het te koud was, en dat moest hij Sandra even laten weten natuurlijk. En toen moesten wij weer weten waar ze dan zaten.

Ze zaten in een restaurant achtig iets, dus daar konden we niet met al onze drank en taart heen, dus moesten ze weer naar het meer. Ik neem aan dat dat voor Katya heel raar was, als je vriendje heel romantisch met jou alleen wil zijn en vervolgens constant zit te sms'en en je alle kanten op meesleurt haha. Maar het was wel heel gezellig bij het meer. Taart was wederom met veeeeeeel room en heeeeel zoet. Maar lekker..... Na een uurtje kou lijden en het geven van de cadeautjes, hebben we ons verplaatst naar de dorm van de jongens, want bij hen is de controle een stuk minder streng. Dus toen hebben we daar nog tot drie uur gezeten ofzo, wat gedronken, gezongen, gedanst, erg gezellig.

De volgende dag was het Katya's echte verjaardag en was er een afspraak met mevrouw Keijser, docent uit Leiden, om te gaan eten. Maar omdat ik Katya nog maar zo kort zie, en mevrouw Keijser volgend jaar in Leiden weer iedere dag, ben ik op de verjaardag gebleven. We hebben met een aantal bij de Griek gegeten, duur maar lekker zo voor een keertje. Na het eten weer terug naar de campus en toen zijn we bij een van de cafés waterpijp gaan roken. Was voor mij de eerste keer. Ik vond het wel lekker, smaakte voor mijn gevoel naar laurierdrop. En het was appeltabak, dus dat is vrij vreemd haha. Na het roken zijn we weer terug gegaan naar Katya's kamer (na een ijsje gehaald te hebben :P ik heb de softijsjes in de friendshipstore ontdekt, dit voor degenen die hier vorig jaar zaten). Gezellig nog een paar uur gezeten en toen lag ik weer te laat in bed haha.

Toen “versliep” ik me natuurlijk vrijdags. Beetje duf in de les gezeten en daarna vrij weinig gedaan. Ik zou namelijk 's avonds wéér weggaan. Dit keer met Clare naar de nightmarket. Jammie, rare beesten of onderdelen van beesten gegeten :P. Wat ze daar allemaal wel niet verkopen zeg, goeiemorgen! Schapenpenis, zeepaardjes, maag van rund en schaap, haai, zeester, kippenhart en ga zo maar door. Maar ook hele gewone dingen als noodles, jiaozi, baozi, garnalen (wel 15 cm lang :D maar alleen maar schaal en geen vlees :( ), rundvlees, drankjes en fruit. Natuurlijk moest ik de gesuikerde aardbeien hebben. Maar die heb ik voor het laatst bewaard, eerst heb ik zijdewormen gegeten (niet zo vies als het klinkt en zoals pap altijd zegt: vol met voedingsstoffen, superheftig vielen ze) en die garnalen, maar die vielen een beetje tegen. Ik wilde zeester ook nog proberen maar de verkoper wilde niet afdingen dus toen heb ik het laten zitten.

Toen we heel de markt gehad hadden, zijn we verder gelopen want we konden van daaraf vrij gemakkelijk bij Tiananmen komen en van daaraf dan de metro pakken. Alleen was het een beetje jammer: we kwamen aan de totaal verkeerde kant van het complex uit. We hebben dus wel leuk de verboden stad by night gezien, maar we konden niet zo maar even naar het plein doorsteken. We moesten er omheen, wat we al deels gedaan hadden, en hebben nog eens dik twintig minuten gelopen. Maar de anderen hadden allemaal de tour van de ene plek naar de andere over de muur gelopen dus die werden daar niet zo blij van. Uiteindelijk was ik denk ik rond elf uur weer thuis en ben ik mijn bed ingestort. Zaterdag en zondag hele duffe dagen en een beetje een dip gehad maar nu is het weer over, ga hard aan de slag en dit weekend met een aantal mensen naar Shanhaiguan. Lekker van het mooie weer en het strand genieten en het uiterst oostelijke deel van de Muur bezoeken :D. Ik ben duidelijk in mijn tweede (of volgens mam eerste) puberteit terecht gekomen hier haha. Maar het jaar zit er nu echt bijna op: heb net het geld overgemaakt om mijn vliegticket om te laten boeken :(.
xx Myrle

  • 27 April 2009 - 20:06

    Carolijn:

    Haai haai,

    Oe wat ziet dat er allemaal smerig uit zeg. Dat je dat durft te eten!
    Veel plezier aan het strand.

    Liefs, Carolijn

  • 03 Mei 2009 - 15:24

    Lilian:

    Lekker druk weekje heb je weer achter de rug en weer een hoop ervaringen rijker, vooral op eetgebied...
    Liefs, Lilian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrle

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 52473

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vietnam!

24 Augustus 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: